Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

072-3944397

מה זה אומר להיות מפתח Full Stack?

מסך מציג קוד 4

כשאתם משתמשים באפליקציה או באתר אינטרנט, מי אתם חושבים שאחראי על כל הפונקציות שאתם לוחצים עליהם? אתם בטח חושבים שהתשובה היא – מפתחים. התשובה הזאת נכונה חלקית, התשובה המלאה היא שפיתוח Full Stack הוא המונח הכולל עבור פיתוח יישום מקצה לקצה.

מי הוא מפתח Full Stack?

נניח שאתם משתמשים באפליקציית אינסטגרם שלכם. בכל פעם שאתם מרעננים אותה, תוכן חדש נטען על גבי המסך שלכם. אתם יכולים לעשות לייק לתמונה, להוסיף תמונות חדשות, לפש פרופילים ולעשות הרבה יותר. בנוסף לחווית המשתמש החלקה שאתם חווים, מתרחשים הרבה דברים בצד השרת, כלומר מאחורי הקלעים. ולזה שאנחנו מתכוונים שאנחנו אומרים שפיתוח Full Stack הוא השם הכולל עבור פיתוח אפליקציה מקצה לקצה. הוא הגורם האחראי הן על מה שאתם רואים והן על מה שלא.

 

מפתח Full Stack אחראי על הפיתוח מקצה לקצה, הוא ידאג לעיצוב הפרונטלי שאליו אתם חשופים, ולחלק האחורי שלו תוך הבטחת היעילות, האמינות והתכונות החיוניות האחרות שלו.

אילו כישורים טכניים יש למפתח Full Stack?

מפתח Full Stack כמו שאמרנו הוא בעל מיומנויות רבות הן טכנולוגיות והן אישיות. לא סתם הוא נקרא מפתח בעל כוחות על, כיוון שהוא יודע לראות את התמונה הגדולה ובזכות העובדה הזאת הוא יעיל יותר.

HTML, CSS

HTML היא האחראית על המראה של הטקסט והתמונות שעל המסך. כלומר היא שמורה פקודות להפוך שורת טקסט לכותרת, או לפסקאות, חלונות קופצים וכן הלאה. זה יהיה בדרך כלל מורכב מתגים שנותנים משמעות שונה לטקסט במבנה של המסמך.

 

CSS הוא למעשה גליון סגנונות המאפשר לשנות ולעצב רכיבי אינטרנט שונים כמו גופן, גודל, המרווח וגו’. זה מה שהופך את התוכן בדף האינטרנט לדקורטיבי יותר.

JavaScript

זוהי למעשה שפת תכנות חזרה מאוד המשמשת לצד הלקוח, בעיקר לטובת שיפור האינטרקאציה של המשתמש עם האפליקציה. היא מציעה מספר ספריות ומסגרות כמו למשל: React, Angular, Vue ו-JQuery. מפתח Full Stack צריך להכיר ולשלוט באחד או יותר מהכלים האלה.

אילו כישורים אישיים יש למפתח Full Stack?

יצירתיות

מפתח Full Stack הוא גם יזם. עליו להבין את המטרות של הפרויקט ואת היעדים, והוא יודע לתרגם אותם למוצר סופי שמנגיש את המטרות של הפרויקט לקהל היעד. על מנת להביא את זה לידי ביצוע החל משלב הרעיון עליו להיות יצירתי במיוחד, ובעל יכולת להבין ישר איך זה אמור להראות ולעבוד.

תכנון אסטרטגי

פרויקטים טכנולוגיים כאלה הם לרוב בעלות שלבים רבים, ולכן נדרש תכנון מראש. התכנון הוא שלב קריטי בכל פרויקט פיתוח מכל סוג שהוא. מפתח Full Stack הוא בעל יכולת לראות קדימה ולתכנן באופן אסטרטגי את שלבי העבודה הכוללים את: שלב התכנון, הפיתוח והיישום.

מיומנויות אנליטיות ופתרון בעיות

מיומנויות המאפשרות למפתח ניתוח מידע מדויק וקבלת החלטות ריאליות אשר יביאו למקסום היעילות. כישורי פתרון בעיות מסייעים למפתח לחזות שגיאות ולפתח אפליקציות ללא באגים. כישורים אלה ממלאים תפקיד משמעותי בהבטחת ביצוע חלק של המשימות.

ניהול זמן

עולם הפיתוח מאופיין בעיקר בלוחות זמנים לחוצים וקפדניים, על מנת לעמוד בהם תוך הקפדה על ביצוע תקין של המשימות, על המפתח להיות בעל כישורי ניהול זמן מצויינים.

 

בשורה התחתונה

להיות מפתח Full Stack זה אומר להיות אדם בעל כישורים טכניים מגוונים לצד כישורים אישיים. עליכם להכיר את שני צידי הפיתוח, הן את צד השרת והן את צד הלקוח וגם להכיר ולשלוח היטב במסד הנתונים. כל אלה הופכים אותם למובילי תהליך הפיתוח של פרויקט מקצה לקצה.

אולי תאהב/י גם:

מסך מציג קוד 4

מה זה אומר להיות מפתח Full Stack?

כשאתם משתמשים באפליקציה או באתר אינטרנט, מי אתם חושבים שאחראי על כל הפונקציות שאתם לוחצים עליהם? אתם בטח חושבים שהתשובה היא – מפתחים. התשובה הזאת

קרא עוד »
מסך מחשב מציג קוד 3

5 מיומנויות שיש למפתחי Angular

התקופה בה שליטה בטכנולוגיה אחת הבטיחה עבודה בטוחה למשך שנים הסתיימה מזמן. היום, פיתוח תוכנה מודרני דורש מכם הרבה יותר מאשר ידע בשפת התכנות המועדפת

קרא עוד »

מנהל או מתכנת, מחפש שדרוג משמעותי?

אנחנו כאן עם הפתרון המושלם והמקיף מסוגו בישראל.

דילוג לתוכן