Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

072-3944397

מה מבדיל את פייתון משפות אחרות?

פייתון היא אחת משפות התכנות ברמות הגבוהות הפופולרית ביותר, והיא משמשת במגוון תחומים. השפה נוצרה על ידי מתכנת הולנדי והיא הושקה אי שם בשנת 1991. פייתון זוכה לפופולריות רבה ולצמיחה מהירה בזכות יתרונות רבים היא מציעה, שלא קיימים בשפות תכנות אחרות.

במאמר הבא ננסה להמחיש לכם במה Python שונה משפות התכנות האחרות.

  1. פייתון כיפית לשימוש

פייתון קרויה על שם קבוצת קומדיה סוריאליסטית בריטית משנות ה-70 בשם מונטי פייתון, שהמייסד שלה אהב במיוחד בזכות המחזות שלהם. האידיאלים של הקבוצה הקומית הזאת משולבים בקוד ובתפיסה של פייתון. זאת כדי להפוך את השפה למהנה לשימוש, משתמשי השפה נמנעים לרוב ממורכבות מיותרת.

אנשי המקצוע שעובדים עם השפה מעידים על שפה קלה, נגישה ובעיקר – כיפית לשימוש. בעולם התכנות הקודר, שיכול להראות גם משעמם, חשוב למצוא את העניין כדי להימנע משחיקה. פייתון מעניקה למתכנתים סביבת עבודה כיפית ואפילו משעשעת.

  1. Python מתמקדת בקוד פשוט וקריא

פייתון הינה שפה בעלת תחביר אנגלי פשוט. החביר והסמנטיקה שלה מדגישים את פשטות הקוד והקריאות שלו. עיצוב השפה מושפע מקבוצה של עקרונות הנקראים: "Zen of Python" וכמה מהעקרונות הם: פשוט עדיף על מורכב, מורכב עדיף על מסובך, צריכה להיות דרך ברורה אחת לפעולה, אם קשה להסביר – זה רעיון גרוע. 

פייתון מיועדת להיות שפה קלה לקריאה ולכתיבה, הקוד הוא נקי ולא עמוס. בדרך כלל הוא יעשה שימוש במילות מפתח באנגלית כאשר שפות תכנות אחרות עושות שימוש בסימני פיסוק. 

בניגוד לרוב שפות התכנות האחרות, Python לא עושה שימוש בסוגריים מסולסלים לתיחום בלוקים של קוד, במקום זאת, היא עושה שימוש ברווח. יתר על כן, אין צורך בהצבה של נקודות פסיק לאחר הצהרות.

  1. פייתון היא שפה שניתנת להרחבה

התכונה הזאת הופכת את פייתון לפופולרית ביותר, כאשר ממשקים הניתנים לתכנות נדרשים להשתלב ביישומים קיימים. מייסד השפה ראה בעיני רוחו שפה בעלת מרכז קטן עם ספריות תמיכה נרחבות שיביאו לשיפור היכולות שלה.

היום ישנו מגוון רחב של ספריות Python לטובת השלמת משימות שונות, כולל ביצוע חישובים מדעיים, למידת מכונה, בדיקות, ממשקי משתמש גרפיים וניהול נתונים. כל דבר שתרצו להשלים בקלות, סביר להניח שתוכלו למצוא ספרייה עבורו.

  1. שפה שמתפתחת בקצב מהיר עם קהילה ענקית

פייתון היא השפה העיקרית והצומחת ביותר מבין כל השפות שאתם מכירים. הצמיחה המהירה שלה מיוחסת במידה רבה לתכונות שלה שלא תמצאו בשפות אחרות. במיוחד, התחביר הפשוט והקל לשימוש הופך אותה לאטרקטיבית יותר ויותר.

כמו כן, האמינות והיעילות של Python זכו לאהבתם של אנשי המקצוע העובדים בתחומי הטכנולוגיה שצומחים במהירות כמו: למידת מכונה ומדעי נתונים. 

פייתון האהובה בעלת קהילת מפתחים גדולה, שמפתחת אותה יותר ויותר ומאפשרת למתכנתים לעשות שימוש בספריות של אנשי מקצוע מכל רחבי העולם, מה שמפשט באופן משמעותי את תהליך העבודה. זאת ועוד, הקהילה של פייתון תסייע לכם במתן פתרונות וגם בשאלות שיהיו לכם במהלך הלימוד והעבודה איתה.

לסיום,

Python היא שפת תכנות רב תכליתית שלה עולם משלה. האיכויות הייחודיות של השפה הן שמבדילות אותה מהשפות האחרות. עם זאת, מלבד היתרונות שלה, פייתון היא עדיין לא שפת תכנות מושלמת. לדוגמא, פייתון נחשבת לשפה חלשה עבור מחשוב נייד.

בזכות השפה התחבירית הנגישה שלה, פייתון מעולה עבור מתחילים, עבור מי שרוצה להרחיב את סל הקישורים שלו וגם לייעל את העבודה שלו. ובעצם, עבור כל מי שרוצה להיכנס לעולם ההייטק בכניסה חלקה ונגישה יחסית.

אולי תאהב/י גם:

מסך מציג קוד 4

מה זה אומר להיות מפתח Full Stack?

כשאתם משתמשים באפליקציה או באתר אינטרנט, מי אתם חושבים שאחראי על כל הפונקציות שאתם לוחצים עליהם? אתם בטח חושבים שהתשובה היא – מפתחים. התשובה הזאת

קרא עוד »
מסך מחשב מציג קוד 3

5 מיומנויות שיש למפתחי Angular

התקופה בה שליטה בטכנולוגיה אחת הבטיחה עבודה בטוחה למשך שנים הסתיימה מזמן. היום, פיתוח תוכנה מודרני דורש מכם הרבה יותר מאשר ידע בשפת התכנות המועדפת

קרא עוד »

מנהל או מתכנת, מחפש שדרוג משמעותי?

אנחנו כאן עם הפתרון המושלם והמקיף מסוגו בישראל.

דילוג לתוכן