Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

072-3944397

מפתח Full Stack: היהלום של עולם הפיתוח

לכידת עורך קוד באמצעות תוסף

אם אנחנו חוזרים 20 שנה אחורה אנו מגלים כי עולם הפיתוח התבסס על כמות קטנה של שפות תכנות לצד מספר חד ספרתי של פלטפורמות וסביבות עבודה ייעודיות. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת בכל הקשור לעולם הטכנולוגיה והפיתוח, מדי שנה מצטרפים אלינו בצעדי ענק עוד שפות תכנות ו/או סביבות עבודה ייעודיות אשר מטרתם להפוך את מלאכת הפיתוח לקלה יותר. אף אחד מאיתנו לא יכול להישאר מאחורה בעולם הפיתוח, כתוצאה מכך הגיע אלינו מפתח הFull Stack –  מפתח אשר מצליח לבצע את עבודתו הן בצד הלקוח והן בצד השרת תוך כדי שימוש במגוון רחב של שפות תכנות וסביבות עבודה שונות ומגוונות.

פיתוח Full Stack: לא רק פיתוח בסביבת אתרי WEB

בתחילת שנות ה – 2000 נטמע לראשונה המונח "Full Stack" בקרב אנשי המקצוע בעולמות הפיתוח בעולם, לראשונה כאשר דובר על פול-סטאק דובר על אדם בעל יכולת ליצור אתרי WEB בצורה מהירה ואיכותית תוך כדי שהוא לוקח חלק בכל שלבי התכנון גם מאחורי הקלעים וגם מבחינת התצוגה הסופית וחווית המשתמש. כיום כאשר אנחנו מדברים על מפתח Full Stack אנחנו כבר לא מדברים על מפתח אשר תפקידו לבנות אתרי אינטרנט אלא על מפתח בעל יכולות גבוהות בעולם הפיתוח הכוללות ידע של לא מעט שפות תכנות לצד מגוון רחב של סביבות עבודה מתקדמות – מה שהופך אותו בעיניי רבים בתחום ל"כולבויניק".

"האם אפשר להיכנס ללא ניסיון לתחום?"

אנשים רבים אשר נמצאים ללא ניסיון בתכנות מעוניינים לעשות את דריסת הרגל הראשונית שלהם בתחום ההיי-טק והפיתוח ותוהים האם אפשר ללמוד Full Stack ללא ניסיון. כאשר אנחנו מדברים על לימודי פול-סטאק אנו לרוב נדבר על לימודים המיועדים למתכנתים ואנשים בעלי ניסיון בתחום הפיתוח אשר רוצים לעשות קפיצת מדרגה בעולם התכנות והפיתוח ולהפוך להיות גרסה טובה יותר של עצמם. 

יחד עם זאת, באותה נשימה גם חסרי ניסיון בתחום התכנות יכולים למסור קורסים המתאימים עבורם. עליכם לקחת בחשבון שקורסים אלו יהיו אינטנסיביים הרבה יותר ויכילו בתוכם מבוא לכל עולם הפיתוח והכרה עם רזי השפה. כמו כן, עליכם לזכור שמדובר בקורס ועולם מאוד אינטנסיבי לכן חשוב להגיע עם התשוקה נכונה אל התחום – אחרת תמצאו את עצמכם הולכים לאיבוד מהר מאוד.

היהלום של עולם הפיתוח – מה הם השפות אותם יודע מפתח פול סטאק?

כאשר אנחנו מדברים על מפתח Full Stack אנשים רבים אוהבים להגדיר אותו בתור היהלום של עולם הפיתוח מאחר והוא מצליח לשלב בין מספר רב של שפות תכנות לסביבות עבודה מוגדרות ומשתנות. כאשר אנחנו מדברים על שפות התכנות וסביבות העבודה איתם Full Stack עובד אנו רואים:

  • HTML
  • CSS
  • PHP
  • JAVA SCRIPT
  • REACT
  • SASS
  • MONGO DB
  • jQuery
  • EXPRESS JS
  • Angular
  • NODE JS
  • RUBY
  • MY SQL

כל אלו הם רק חלק קטן מן שפות התכנות וסביבות העבודה איתם יודעים מפתח FULL STACK מיומן להתמודד.

"האם יש ביקוש למפתח FULL STACK?"

לא מעט אנשים אשר מבקשים להיכנס לתחום הפיתוח ו/או אנשים הנמצאים בתחום הפיתוח ומעוניינים להרחיב את האופקים שלהם תוהים האם יש ביקוש למפתח Full Stack. כאשר אנחנו מדברים על מפתח פול-סטאק אנו מדברים על הדמות המושלמת בקרב לא מעט חברות, כתוצאה מכך אנו רואים בשנים האחרונות לא מעט חברות מוותרות על אנשי צד שרת ואנשי צד לקוח ומחפשות אנשי מקצוע אשר יודעים לבצע את שני צדי המתרס בצורה איכותית ונכונה.

אולי תאהב/י גם:

מסך מציג קוד 4

מה זה אומר להיות מפתח Full Stack?

כשאתם משתמשים באפליקציה או באתר אינטרנט, מי אתם חושבים שאחראי על כל הפונקציות שאתם לוחצים עליהם? אתם בטח חושבים שהתשובה היא – מפתחים. התשובה הזאת

קרא עוד »
מסך מחשב מציג קוד 3

5 מיומנויות שיש למפתחי Angular

התקופה בה שליטה בטכנולוגיה אחת הבטיחה עבודה בטוחה למשך שנים הסתיימה מזמן. היום, פיתוח תוכנה מודרני דורש מכם הרבה יותר מאשר ידע בשפת התכנות המועדפת

קרא עוד »

מנהל או מתכנת, מחפש שדרוג משמעותי?

אנחנו כאן עם הפתרון המושלם והמקיף מסוגו בישראל.

דילוג לתוכן